28 september 2014

Over baksels en misbaksels

Het is stil hier op mijn blog. Heel stil. Niet dat ik nooit creatief bezig ben, ik blog er alleen niet over. Waarom? Tsja, goede vraag, misschien omdat ik de lat voor mezelf soms hoog leg. Niet snel tevreden ben. En, onder ons gezegd, laatste tijd had ik nogal wat 'misbaksels'.

Voor een jarig nichtje maakte ik een kussentje voor haar Stokke Tripptrapp, die nu als serieuze bureaustoel in gebruik is, ze werd 12.
Ik nam het kussentje van mijn klein mannetje als uitgangspunt en produceerde een, best leuk, exemplaar met paspel en al. Het enige waar ik geen rekening mee had gehouden is dat de zitting van haar stoel verder vooruit geschoven wordt. Als je 12 bent heb je nu eenmaal grotere billen dan mijn baby. Kussentje past niet dus. Helaas. Geen foto, geen blogpost.

Voor dat kleine piraatje, die vandaag 1 werd, wilde ik een tipi naaien. Niet te groot, geschikt voor een peuter of 2. De stof en de stokken lagen al weken klaar, ik zette mij er een ochtend toe, maar vergat bij het aanpassen van de maten voor het gemak de juiste hoek te kiezen voor de stokken. What was I thinking? Again? Dat die palen wel zouden blijven staan??? Jemig. Geen tipi, geen blogpost.

Maarrr... ook zonder tipi werd zijn 1e verjaardag goed gevierd. Hij genoot met volle teugen en ik produceerde van alles wat ik op Pinterest verzameld had. Het was een super dag, met een enorm jarig kereltje; wild van slingers en ballonnen en dol op taart!

http://www.pinterest.com/pin/260575528415017091/    naar idee van Handmade Charlotte

http://www.pinterest.com/pin/260575528410450521/ 




11 opmerkingen:

  1. Gelukkig is de taart geen misbaksel, die is echt prachtig!
    Wel herkenbaar dat van de lat hoog leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh maar er komt vast wel nog klein meisje op u pad waar het kussentje wel voor past dus niet te snel misbaksel noemen ;)
    JE taart ziet er trouwens inderdaad fantastisch uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De taart is prachtig!
    Het kussentje zal nog wel eens van pas komen en de tipi zal wel in orde komen joh.
    Misbaksels komen er inderdaad al eens tussen en dat kan zo frustrerend zijn he...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love dat schaap! En zo lang de no-mand en de yes-mand in verhouding blijven, blijft 'maken' plezant, denk ik dan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoera voor die kleine piraat, en ik ben serieus onder de indruk van jouw taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat met de jarige! Altijd geruststellend om te lezen dat anderen ook misbaksels maken. Door al het moois in blogland zou ik bijna denken dat ik de enige ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Afschuwelijk he, zoveel bloed, zweet en moeite, de blogpost al bijna uitgetypt in je hoofd, en dan jammer de bammer..... Weet in ieder geval dat je niet de enige bent!
    Taart is trouwens echt te gek!

    BeantwoordenVerwijderen